måndag, augusti 19, 2013

Skogens guld

Herregud så trött jag va igår! När jag packade upp väskan å necesären jag haft med mig till Sthlm kom jag på mig själv med att helt plötsligt stå i hallen och borsta tänderna. Klockan halv 7. Haha. Det va i tidigaste laget även för mig men så värst mycket längre klarade jag inte, utan slog nytt personligt rekord när jag släckte lampan kl 19.40. Och ja, jag somnade direkt. Haha!

Va ut i skogarna kring Forsby med Fredrik tidigare ikväll. Han för att rasta hund, jag för att plocka svamp. Fast jag erkänner att jag inte har nåt svampöga och att F hitta i princip allt. Men jag plockade iaf själv, haha. En paj fick jag nog iaf ihop till!

Blev en rejäl fångst på Tilla också, som kryllade av fästingar. Kändes som om det började krypa på hela mig. Hatar dessa otäcka onödiga djur! Nästa år blir det vaccinering.

Kom ut ur skogen å såg en helikopter som åkte lågt och väldigt långsamt, stod nästan stilla, längs Svartån. Förstod att det va nåt på gång. Medan helikoptern surrade lågt ovanför gården kom en polisbil smygande och berättade att de letade efter en man född -36 som försvunnit från Rönnby, å som tydligen försvunnit förr. Helt plötsligt skulle jag minnas vad jag sett senaste timmarna. Det enda jag kom ihåg va... Ingenting. Förutom att vi inte såg nån i skogen iaf.

Nyss cirkulerade helikoptern lågt över min lägenhet. I våras hittade de ju ett lik i Svartån en bit nedanför Forsby som visade sig va en man som försvunnit från nåt boende i vintras. Har inte lust att hitta nån mer där. Olustigt.

Bäst å ta fram snyggaste kläderna å börja piffa till mig så jag är redo att ta emot ännu en journalist i morgon som är nyfiken på Hälsocenter. Inte lätt att starta upp en ny verksamhet och klara sig ifrån att fastna på bild i tidningen, haha.

1 kommentar:

imkp sa...

Haha, då slog jag faktiskt dig igår! Var personligt rekord för mig det också. Skulle bara vila lite kring halv sex. Tvärslocknade och sov till kl 7 imorse :P