onsdag, augusti 14, 2013

Alternativ träning och augustibilder

Tänker inte lägga ner träningen för att vaderna jävlas. Misstänker för övrigt överansträngda vadmuskler och inte benhinnorna. I vilket fall som helst så beror det ganska säkert på att jag höjt träningsdosen för fort. Det har ju blivit väldigt mycket konditionspass i sommar eftersom friskis inte erbjudit så mycket annat. Och träningen har ju gått så bra, så jag har kört på mer än vanligt. Nu får jag tillbaka för att jag va för ivrig.
 
Riktigt trist att det skulle komma precis innan Midnattsloppet och jag ställer in mig på att gå hela milen runt på lördag. Är inte värt att springa och sen få ännu ondare nästa vecka. Men hoppas självklart på att vaderna funkar så jag kan springa.
 
Kan ju inte hoppa eller springa så det här blev en anledning att testa annan träning den här veckan, resten av kroppen funkar ju. Gårdagens motionsrunda blev en cykeltur ut till Forsby, gå en promenad med Tilla (fast det va nog mer fokus på fotografering än promenad, se bilderna nedan) och sen cykla hem igen. 18 km cykling och några kilometers promenad funkade helt ok.
 
Idag satsade jag på att göra premiär på spinningcykeln när jag bokade in mig på kombipasset CoreSpin. Det vill säga först 45 minuter core och sen 45 minuter spinning. Fast jag gick miste om sista låten på coren eftersom jag va tvungen att smita iväg lite tidigare för att få instruktion av spinningcykeln. Måste erkänna att core på friskis är bra lamt, inte speciellt jobbigt alls om man jämför med andra träningsställen. Spinning va väl inte superkul men det va helt okej. Inte så jobbigt som jag väntat mig (men sen cyklar jag ju bra mycket till vardags) men otroligt svettigt. Skönt att få bli en riktig genomkörare! Trots 90 minuters träning kände jag mig inte jättetränad efteråt, inte som efter ett intensivpass. Så ja, jag blev avundsjuk på de som traskade in på intensivjympan när jag hade tränat klart. Jag ville också...
 
 
Har fått upp mina tavlor på jobbet. Folk tror bilderna i köpta, jag har fått massa beröm.
Lite stolt blir jag allt ;)

Vete

Smygar'n

Jag

Jobbigt att va fotomodell, gäsp!


Havre


Ett rådjur kom smygande.
Hade det inte varit för att jag hade en jakthund bredvid mig så hade den nog vågat sig ännu närmare.



 

Inga kommentarer: