onsdag, augusti 28, 2013

Provar nytt

Inget ont som inte har nåt gott med sig?
Tack vare mina krånglande vader fick jag ju faktiskt tillfälle att ta tag i att testa de där träningspassen som jag länge sagt att jag "nån gång" ska testa.

Först provade jag ju kombinationspassen med spinningen.

Förra veckan provade jag Skivstång (om vi ska va riktigt noga va det andra gången, men jag minns knappt nåt från när jag körde det för kanske ett år sen eller mer). Lite krångligt med tekniken och att hinna hitta rätt vikter för varje övning, men riktigt bra träning som jag bestämt mig för att köra oftare.

Och idag gav jag mig på det som alla pratar om, som alla säger är såååååå bra och som nog kan vara det populäraste passet på friskis just nu (platserna tar slut direkt när de släpps en vecka före, trots att det körs 2-3 pass per dag!). Jag pratar givetvis om Cirkelfys.

Ett pass med 10 stationer, 45 sekunder på varje station, 10 sekunders vila mellan stationerna och 3 varv. Ett pass med mycket nytt för mig. Va första gången jag tränade med kettlebells, "säckar" som tyngd vid utfall, TRX-band, bollar som vägde flera kilon (medicinboll?) och första gången jag körde en nedvarvning med hjälp av en trästav. Mycket fokus på teknik så klarar nog tyngre vikter på vissa stationer bara jag får till övningen.

De två ledarna gick runt hela passet och kollade så att alla gjorde rätt, gav personliga instruktioner, tips och peppning. Om de tyckte det såg för lätt ut så kunde de lägga på tyngder. Min mage höll på att dö när en av ledarna slängde på en vikt på mina fötter medan jag höll dom i luften. Men det här med utmaning ska tydligen va bra har jag hört, haha.

Roligt och utmanande pass med mycket styrka. Riktigt bra träning för hållningen och skonsamt för mina vader. Får jag till det här passet en gång i veckan så skulle jag vara riktigt nöjd! Synd bara att man måste boka in sig en vecka i förväg för att få plats...

På måndag har jag bokat in mig på Yoga. Har bara kört det en gång när jag bodde i Gävle, så det räknas ju nästan också som ett helt nytt pass för mig. Vore ju inte dumt att bli en aning smidigare också.

Första gången det va mörkt när jag cyklade hem från träningen idag. Hösten är på ingång. Härligt!

1 kommentar:

mamma sa...

har ett minne av att du varit med mig på cirkelfys härhemma där det är mycket enklare och längre pauser mellan stationerna...