måndag, augusti 05, 2013

Jogging

En varm och fin sommarkväll och inget skoj inomhuspass gjorde att jag äntligen tog mig i kragen och vågade testa friskis joggingpass.

Först hade jag beslutsångest för vilken grupp jag skulle välja: bas, medel eller löpning. Blev medel. Sen blev jag lite nervös när jag såg att alla andra i gruppen såg ganska vältränade ut och många va karlar. Vill ju inte va den som hamnar på efterkälken. Men jag behövde aldrig oroa mig.

Joggade på lugnt en hel del å kom på mig själv med att knappt ens få upp flåset medan de flesta omkring mig frustade. Tänkte knappt ens på att jag sprang, gick otroligt lätt. Blev några längre sträckor i eget tempo och en del fartlekar. T ex joggade alla (typ 30 st) på ett långt led å den som va sist i ledet skulle kuta om alla och ställa sig först i ledet. Kul å ruscha å bli påhejjad av alla jag sprang om i ledet. Man blev liksom ettt gäng som peppade varandra under hela passet. Har aldrig varit så enkelt att springa, både tack vare gruppen och variationen på passet men också för att jag har bättre kondis än jag trott. Vips hade en timme gått. Varför har jag inte gjort det här tidigare?

Inga kommentarer: