söndag, december 01, 2013

Jubileumsfesten

Vilken fest!
 
Drygt 850 personer. Mycket folk. Tror nästan alla ledare, instruktörer och värdar var på plats. Kanske inte så konstigt, alla funktionärer blev ju bjudna på biljetten. Oväntat hög medelålder dock.
 
Insåg att jag kände igen väldigt många ansikten. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag tillbringar 3-4 timmar i veckan tillsammans med dessa människor. Konstigt att se alla uppklädda, fräscha och lukta gott. haha!
 
Först fördrink. Sen italienskinspirerad mat (dock kall mat), vin och chokladkaka. Gott!
 
Mycket underhållning. En kille och tjej stod för en del av underhållningen. Inledde med ett härligt 80-tals medley (firade ju 30 års jubileum) i snygg friskis-outfit. haha.
 
Sen kom David Lindgren och drog igång partyt!
 
De öppnade ett annat rum där det blev coverband och disco. Gamla godingar, många 80-tals hits, blandades med nya hits. Bra musik från början till slut. Friskis-folk vet hur man släpper loss. Vilket röj! Alla var med, gammal som ung. Trångt och varmt. Sjöng oss hesa. Dansade oss svettiga. Men vad gjorde väl det - det här folket är ju dom som är mest vana vid att se mig svettig och utslagen.
 
Vi var med och stängde stället.
 
Idag misstänker jag att det kommer vara lugnare än vanligt på träningsgolvet på friskis i Västerås. Haha!
 
Idag har jag ont i halsen. Tyvärr beror det nog inte på för mycket sång igår. Har känt att jag haft en förkylning lurande i kroppen i veckor. I torsdags morse var jag tokförkyld i några timmar, sen blev jag frisk som en nötkärna igen. Men den kanske har gjort entré på riktigt nu.
 
Lussebullsbak och Vinterstudion står på schemat idag. En härlig söndag med andra ord.
 
 

1 december
Det stora, vita snötäcket utanför fönstret höjer julstämningen.
Eller näe. +7 grader och gröna gräsmattor.
Vill ha vinter.
 

Inga kommentarer: