lördag, december 07, 2013

Finaste tavlan

När jag va i Portugal och gick på stranden i soluppgången försökte jag memorera allt. Lukten av "utomlands" och hav, kände värmen och den mjuka sanden under fötterna, ljudet av vågorna och framförallt den magiska utsikten med solen, stranden, havet och människorna. En perfekt start på en fortsatt perfekt dag.

Jag sa till dom jag promenerade med att "När jag kommer hem ska jag göra en stor tavla av någon av bilderna och sätta upp hemma så att jag alltid kan påminnas om den här härliga utsikten och känslan." Och nu sitter den äntligen där. Världens härligaste bild. Och den är helt oredigerad.

Hamnade i trängseln på Erikslund och Ica igen. Idag var dessutom Maria Montazami på Ica och signerade böcker. Kön till henne va lång. Jag behövde ju inte känna mig ensam i alla fall.

Igår kände jag mig äntligen frisk efter 6 dagar med halsont. Och då pratar vi inte vanligt halsont utan mer som att va nära en halsfluss. Kändes som om jag fastnat i ett förstadie till halsfluss med ett hemskt flås. Flåsig efter bara några meters promenad. Så igår va jag lycklig liksom. Men lyckan blev kort. Idag är halsontet tillbaka. Fast nu på "andra sidan" i halsen. Omväxling förnöjer sägs det ju. Börjar tro att det här är mitt nya normaltillstånd. En fördel är ju att jag äter långsamt för ovanlighetens skull. Har hört att det ska va bra.

Tur det finns massa skidor att titta på på TV! Älskar att världscupen äntligen är igång. Känner mig på nåt vis aktiv om jag ligger i soffan och tittar på sport en hel dag, haha.

Inga kommentarer: