söndag, juni 02, 2013

Mästerkocken

I fredags lagade jag rådjurssadel med potatisgratäng och viltsås. Smarrigt!

Idag lagade jag rullader fyllade med bacon, lök å västerbottenost (bilden nedan). Satt väldans fint efter träningen! Känner mig nästan som mästerkocken ;)

En kniv ramlade ner från köksbänken igår, bilden nedan, å va väldigt glad att jag hann flytta tårna. Om jag skulle försökt med vilja hade jag nog aldrig lyckats få den att stå, haha.

Vart är åskan som dom varnat för? Jag gillar inte den här kvava å varma luften. Sommaren har knappt ens börjat å jag klagar redan på värmen, haha.

Det är nu, när solen försvunnit bakom husen å molnen, som det är skönt att sitta på balkongen. Fortfarande 24 grader. Har det inte så tokigt ändå, med utsikt över träden å massa fågelkvitter :)

Min lägenhet har inte lärt sig ordet lagom. På vintern måste jag ha extra element för att inte frysa ihjäl å nu har jag minst 25 grader inne. Konstant. Trots korsdrag.

I morse dog min mobil. Det va då jag insåg att mobilen har inbyggt batteri å att klassikern ta-ur-batteriet-å-starta-om inte funkade. Dåligt. Många å hårdhänta återupplivningsförsök senare hostade den igång efter några timmar. Innan det hann jag få panik över att jag skulle behöva köpa en ny telefon. Inte direkt va jag tänkt lägga pengar på nu.

I morgon är det jobb igen. Har jag sagt att jag blivit proffs på att stryka gardiner å skruva möbler? Har en kort arbetsvecka å en långhelg framför mig! :)

1 kommentar:

mamma sa...

ser fram emot sommarens besök i Västerås...