fredag, maj 31, 2013

Sommar och sol





 
Tomater, jordgubbar å smultron har börjat blomma på balkongen!

Trodde allt hade dött den där natten för nån vecka sen då det bara va 3 grader på morgonen. Men icke, det tar sig!
Efter slagsmål med massa mygg och en del myggbett fick jag till slut ihop en liten bukett. Det är inte lätt att vara jag så här års när myggen svärmar överallt. Myggen älskar mig. Synd att det inte är ömsesidigt. Snarare tvärtom då kroppen reagerar med gigantiska bett. En kollega frågade skämtsamt idag om jag fått ett ormbett på armen, och pekade på mitt gigantiska myggbett. Knotten och bromsarna är värre. Vill inte veta hur jag reagerar på geting (va typ 20 år sen jag fick mitt enda stick hittills). Tänk att man alltid glömmer alla jobbiga djur när man längtar till sommaren under resten av året.

Fast det värsta av allt är nog fästingen! Varför finns den ens? Vad gör den för nytta? Vem lever på den? Från och med i år räknas Västerås till ett riskområde för TBE. Hade tankar på att vaccinera mig i år, men väntar kanske till nästa år... Har aldrig fått nåt bett, än, men plockat massvis på hundar. Vidriga djur.

Senaste bilplanen är att jag ska försöka leva utan bil i sommar å köpa en till hösten. Fast hittar jag en riktigt bra bil så slår jag till. Tänk så mycket pengar jag kan spara. Ingen bil att tanka, ingen bil som kan gå sönder och behöver lagas. Och inte heller kan jag ta mig till Erikslund lika enkelt, så kanske sparar in en hel förmögenhet när jag inte kan göra nån spontanshopping där ute. Haha.

Inga kommentarer: