lördag, maj 25, 2013

Bilar, bilar, bilar

Bil, bil, bil. Jag har blivit knäpp. Jag tänker bara på bilar. Idag fick jag med mig Fredrik på en tur till nästan alla bilaffärer i stan.

Kom fram till att alla småbilar är så gott som lika. Är typ bara stolar, ratt och instrumentbräda som kan va olika. Provkörde en Peugeot 308 å gillade den. Mina tankar svänger en hel del men efter idag lutar det mest åt en Peugeot 308, VW Golf eller Hyundai i30. Nån som har nån erfarenhet av dom?

Min bil låter lite mer än vanligt. Jag har trott det varit däcken. Fredrik tror på dåligt hjullager. Eller nåt sånt. Jag slutade lyssna vid "dåligt". Har jag sagt att jag hatar bilar? Har jag sagt att jag fick betala 10'290 kr för styrservon förra veckan? Har jag sagt att en av bilfirmorna idag kunde tänka sig att köpa in min bil för 12-17'000 kr? Har jag sagt att jag köpte bilen för 40'000 kr för 2 år sen? Bilar är allt annat än en investering. Bilar kostar bara en jäkla massa pengar. Nä, jag är inte bitter.

Nåt lite roligare är att solen skiner å hägg, syren å liljekonvaljerna blommar för fullt!

I helgen är det full aktivitet i stan. Eller vad sägs om Skärgårdens dag med massa aktiviteter å utställningar i hamnen, Flygets dag med massa aktiviteter å flyguppvisningar på Hässlö, Barnens dag med massa familjeaktiviteter i stan, vårmarknad på Rocklunda å Drakbåtsfestival i Hallstahammar? Det här med att sprida ut arrangemang på olika helger verkar inte va nåt för Västerås. Haha.

Själv har jag bara besökt marknaden på Rocklunda igår kväll med Ellinor. En besvikelse eftersom det knappt va några knallar som hade öppet å de som fanns på plats höll på att stänga. Så det blev inga Järvsö-kokosbollar som annars är ett måste på marknaden. Karuaellerna va också en besvikelse. Men jag fick iaf mina remmar å hade trevligt sällskap :)

När jag cyklade hem från Ellinor inatt hade jag sällskap av en polisbil med blåljus som åkte fram å tillbaka på Skallberget. Jag hittade det de letade efter samtidigt som dom - en bil som brann för fullt på en parkering mitt bland massa lägenheter. Vilka lågor! Tydligen anlagd å inga vittnen. Trist!

I veckan gjorde jag premiärbesök i Kungsör. Vi ska ju täcka upp hela KAK (Köping, Arboga, Kungsör). Charmig håla med massa fina ekar. Men det som mest fångade min uppmärksamhet va huset med polisband å en stor skiva på husväggen - huset där en man fick påhälsning av en stor segelbåt i vardagsrummet.

I veckan blir det nog premiärbesök i Arboga. Tyvärr är det enda jag känner till om stan att en tyska slog ihjäl två barn. Förhoppningsvis lär jag mig nåt roligare om stan snart.

Å förra helgen va Hanna på besök! Lurade med henne på kalas till Forsby å blev en härlig cykeltur ut till Björnön också.

Nu ska jag svida om. Ikväll väntar grillning med några fd kollegor från AF! :)

1 kommentar:

Maria P sa...

Jag har ju en Hyundai i30. Visserligen kombi, men det är bara bagageutrymmet som skiljer. Sjukt nöjd! :)