fredag, maj 03, 2013

Snörvel och host

Tokförkyld. Skoj. Eller inte.

Verkar va många som är förkylda nu. Nu? I maj? Konstigt. Misstänker att grannen också är sjuk. Vi har iaf hostat ikapp, haha.

Hann iaf träna 4 veckor innan jag blev sjuk. Jag som precis hade börjat komma tillbaka. Suck.

Ett tecken på att man cyklar mycket måste va att jeansen nöts sönder. Helst alla samtidigt. Eller i alla fall 3 stycken på 1 vecka. Kastade 4 par söndernötna jeans häromdan. Suck. Jag som hatar att köpa byxor.

Skor börjar det också gå nöd på. Minst lika tråkigt som byxor att köpa. Svårt att hitta nåt snyggt som passar och är skönt när jag har stora fötter. När jag väl hittat något som funkar så älskar jag det. Och nöter sönder det.

Idag hittade jag ännu en anledning till att ta tåg istället för bil till jobbet i Köping - köer och väntetider vid olyckor. Och olyckor är det ofta på den där sträckan eftersom vägen är kass, det mycket tung trafik och omkörningssträckorna är väldigt korta.

Idag tog det en hel evighet att köra de 3 milen till Köping. Att klockan va 15 och det va fredag och rusningstrafik va en anledning. En gräsbrand precis vid vägen, en stillastående långtradare och en bil som kört in i vajerräcket va tre andra anledningar.

Inga kommentarer: