måndag, november 04, 2013

Träningsresultat

Har fått många positiva kommentarer på min nya look, kul! Många som säger att jag passar riktigt bra i glasögonen och jag börjar tyckte det känns mer ovant att vara utan glasögon än att ha dom på mig.

Dagarna och veckorna rusar iväg. Är nog ett tecken på att vi fått igång bra ruljans på jobbet. Trivs så jäkla bra och det är riktigt kul. Brukar säga att jag har världens bästa jobb, och det tycker jag verkligen att jag har!

I den nya Friskispressen finns en tävling där första pris är en träningsresa till Portugal eller Turkiet. Tror ni jag är nå sågen på att vara med och tävla? En tjej på resan jag var på hade vunnit sin resa via Friskispressen. Och Sandra & Paulina från Vetlanda som jag umgicks med en del där nere hade också vunnit sin resa, via Fitnessfighten. Vissa har tur dom...

Innan jag åkte till Portugal sökte jag massvis på nätetför att hitta bloggar och kommentarer från tidigare resenärer, framför allt från personer som rest ensam, för att lugna min nervositet över att resa ensam. Nu är det andra som befinner sig i den sitsen och som har lyckats hitta fram till min blogg och som lämnat lite frågor om min resa. Tror jag lyckades bra med att göra personen i fråga ännu mer taggad för resan och lugnare inför att resa ensam.

Jag va sjukt nervös hela veckan innan avresa, för att inte tala om sista dygnet. Men så fort jag kom fram till Arlanda infann sig lugnet istället. Nåt som däremot va väldigt oväntat, och som jag nog inte nämnt tidigare, var att jag var tokstressad hela första dygnet, sov knappt någonting första natten och käkarna var hårt ihopbitna. Och jag var långt ifrån ensam om det. Första dagen tjatade alla ledarna om att vi skulle "vara här och nu", inte tänka på allt vi ville hinna med sen. Och på stavgångsintroduktionen dag 1 påpekade ledaren att så gott som alla gick omkring med axlarna uppe vid öronen och var stressade. Det tog ett dygn, sen kom jag in i det och blev lugnare än lugnast och njöt av varenda sekund. Där och då.

Träningen har gått riktigt bra sen jag kom hem från resan. Har börjat märka resultat och nya muskler. Har börjat få riktigt snygga lår-, rump- och magmuskler och orkar mer. Stolt. Det gör träningen ännu roligare!

Söndag: IndoorWalking
Måndag: Yoga
Onsdag: Intensivjympa
Fredag: CoreSpin (45 min. core + 45 min. spinning)
Söndag:Cirkelfys
I morgon: Box

Har hört att det här med variation ska vara ganska bra. Tycker att jag har lyckats ganska bra senaste veckan, hihi.

Cirkelfyspasset igår va tufft. Massvis med nya övningar som jag aldrig gjort tidigare (kan ju bero på att det va andra gången jag körde cirkelfys, haha). Många övningar med skivstänger, kände mig som värsta tyngdlyftaren. haha. Och en lite läskig övning som innebar att man skulle hoppa jämfotahopp upp på en trälåda, en trälåda som va typ 1 dm ovanför knähöjd. Det va den lägsta. De riktiga modiga ställde lådan på högkant och fick hoppa åtminstone 1 dm ännu högre. Och mellan varje hopp skulle man ju lägga sig platt på mage på golvet också, för att göra det hela ännu lite skitjobbigare. Träningsvärk: Ja.

Inga kommentarer: