söndag, oktober 27, 2013

Puls

Värdade på friskis ikväll och passade på att träna efteråt. Fanns bara två pass att välja bland, Step eller Indoorwalking Puls, och valet föll på det sistnämnda.

Indoorwalking, alltså crosstraining i grupp, har jag provat en gång tidigare och det är väl inte direkt den mest spännande träningen om du frågar mig. Tillägget Puls gjorde däremot det hela mer spännande. Det innebar nämligen att alla fick ett pulsband och att vi kunde följa vår puls på en stor skärm på väggen.

Jag lyckades komma upp i 90% av min maxpuls vid tre tillfällen. Det va sjukt tungt, va riktigt jobbigt att få luft och klarade inte många sekundrar där.

Kul att få en uppfattning om hur pulsen ligger i förhållande till ansträngningen. Nu vet jag att jag nog ligger på 84-90% av min maxpuls när jag kör andra pass tuffa pass.

Inga kommentarer: