tisdag, november 19, 2013

Nöter golv

Sliter golven rätt bra på friskis just nu, och då är det inte bara träningsgolvet jag nöter.

I lördags va jag på introduktionsdag tillsammans med andra nya värdar, ledare och instruktörer. Bra dag!

Lördagen före det va det värdträff. Det vill säga möte för alla som är värdar.

Ikväll har jag varit på en 3,5 timmars HLR-utbildning. Första gången jag fick se och prova en hjärtstartare. Blev återigen påminnd om hur jobbigt det faktiskt är att göra hjärt-lungräddning och hur viktigt det är. Hade en riktigt bra utbildare som visualiserade situationer så bra att jag blev berörd. Därför försöker jag tänka på nåt trevligare nu innan läggdags för att undvika massa konstiga drömmar.

Om en månad ska vi ha HLR-utbildning med jobbet. Tror inte man kan få för mycket av det. Det kommer bli en bra repetition.

Den 3 december är det sen dags för brandutbildning på friskis.

Och sen får jag ju inte glömma Jubileumsfesten nästa helg! F&S Västerås firar 30 år och slår till stort med fest på Aros Congress Center där bl a David Lindgren (från Melodifestivalen) kommer underhålla. Tror det sålts typ 800 biljetter så det kan nog bli riktigt trevligt!

Och sen värdar jag ju och tränar så klart. Kul när det händer massa, och trevligt folk är det ju med överallt också.

Igår fick jag förresten med mig Fredrik på cirkelfyspass. Idag sa han att han nog måste sjukskriva sig i morgon pga all träningsvärk, haha! Ingen tantjympa det där inte.

Inga kommentarer: