lördag, november 30, 2013

Strulvecka

Tror det mesta strulade på jobbet i veckan.
 
Passerkortet strulade, vilket visade sig bero på ett fel som ingen tidigare varit med om, men som förhoppningsvis är löst nu.
 
Den nya jobbmobilen, en Samsung Galaxy S4, slukar ström. Den har varit fulladdad när jag lämnat jobbet och stendöd och helt utan batteri morgonen därpå. Stod att nå google-tjänster slukade 85% av batteriförbrukningen. Så förhoppningsvis lyckades jag lösa även det.
 
Skulle starta upp en facebooksida för jobbet. Såg så himla lätt ut, men som det strulade. Men förhoppningsvis lyckades jag även lösa det så att vi kan öppna upp sidan för allmänheten på måndag! Äntligen! Så ja, i fortsättningen kommer jag vara en av dom som blir tvungen att facebooka på arbetstid.

Kom nyss hem från affären. Erikslund och löningshelg. Igen. Hur tänkte jag? Helt galet. Konstaterade också att jag definitivt inte är ensam om att ha planer på att baka.

I 3 år har jag haft "min" parkering på Ica, eller iaf "min rad". Det har varit ett perfekt ställe, helt utan trängsel. Men nu! Nu kom dom på att dom skulle bygga ett nytt hus på den sidan av parkeringen. Och i det huset bestämde sig Systembolaget för att bosätta sig. Vips ska alla stå på "min" rad. Det har en märklig dragningskraft det där Systembolaget. Idag var jag helt enkelt tvungen att parkera nån helt annanstans. Så långt ifrån dörren det bara gick att komma. Tror ni jag gick rätt när jag gick ut ur affären? Nä. Vanan va starkare än minnet.
 
Laddar och taggar för kvällens fest - Friskis & Svettis Jubileumsfest! F&S firar 30 år i Västerås och ställer till med stor fest. 880 biljetter sålda och underhållning av bl a David Lindgren och nån DJ. Laddad! Så i morgon kanske det blir extra lugnt på träningsgolvet, haha.

Utsikten från mitt kontor i onsdags va inte så illa ;)
Knäppt med nya jobbmobilen. Min egna mobil lyckades inte alls fånga färgerna. Så kameran är iaf kanon på Galaxy S4 :)
Hemleverans av jultallrik, julmust och skumtomtar.
Och ungefär där tog min sockerfria månad slut.
Gott va det! Tack mamma!

Inga kommentarer: