måndag, oktober 14, 2013

Som en duracellkanin

Igår höll jag igång halva dan' med tvättning och handling. På eftermiddagen började det krypa i kroppen. Abstinensbesvär. Hade ju liksom inte tränat på 24 timmar, haha.

På kvällen åkte jag till F&S för att jobba. Hade lovat kroppen en vilodag så lämnade träningskläderna hemma. En av receptionisterna skrattade åt mig: "Vilodag? Öhm... Du står ju här och hoppar!". Haha. Trodde aldrig jag skulle bli trött på kvällen så jag kunde gå och sova. Å då hade jag bara sovit några fåtal timmar på hela helgen.

Idag kallade mina kollegor mig för duracellkanin. Haha.

Tänk att så mycket träning och sol kan ge så här mycket energi!?!

Tog mig iväg på ett stationspass ikväll. Herregud så stel jag va i låren, dom här jobbat hårt hela veckan. Och det va jobbigt för axlar å armar, dom här däremot inte fått jobba så mycket i veckan. Känner mig inte längre som en duracellkanin.

Erkänner att jag tänkte tanken att gå på ett yoga-pass direkt efter stationsträningen. Men det stannade i tanken.

I morgon och på onsdag blir det utbildning i Örebro. Jag ska nämligen bli tobaksavvänjare.

Berättade för örebroarna jag träffade i Portugal att jag skulle dit i veckan. De tyckte att jag skulle göra studiebesök på deras F&S. Haha. Hade varit skoj att stöta på nån men det får kanske bli nån annan gång.

Men har hämtat ut ett Riks-kort nu, så nu kan jag träna gratis på alla F&S i hela landet! Ännu en förmån som värd ;)

Och förresten! På frågan vad som va bäst i Portugal så svarar jag givetvis soluppgången på första plats. Men nåt annat som va riktigt häftigt och härligt va när vi efter mixpasset sista dagen fick ställa oss i två långa rader på stranden, från plankan och ner mot havet. Sen fick vi springa två och två från plankan ner mot havet, genom denna långa tunnel av människor som applåderade, tjoade och hejjade på. Riktig härlig känsla! Värsta egoboosten! Sen sprang alla ner i havet, mer eller mindre med träningskläderna på.

1 kommentar:

Rökare från Hudik sa...

Ser ut att varit trevligt i Portugal, ta det lugnt med träningarna så att det inte blir för mycket.