torsdag, juli 11, 2013

Power Meet


Jag fick besök av mamma & pappa och syster med barn i helgen. De va några av flera tusen som besökte stan i helgen när det va dags för Power Meet.
Va ner på stan och kikade på finbilscruisingen på fredagen.


Galet mycket folk, överallt. Galet mycket bilar, och många fina bilar i finbilscruisingen. Fast ska jag va ärlig så tycker jag den andra cruisingen som pågår dygnet runt resten av helgen är bra mycket roligare. I den cruisingen är alla välkomna och jag lovar att man får se både det ena och det andra, hahahaha.

Noel.
Mer intresserad av kameran än av bilarna.

Lillraggaren Wilgot


Middag!
I alla fall för dom små och gamlisarna. Jag & Maddis däremot käkade middag på Frank, stans bästa restaurang. Syster fyller ju snart 30 år så jag firade henne genom att bjuda på 5 glas och 4 rätter. Sen va vi både mätta och lulliga, haha. Körde självklart "Frank rules" (köket bestämmer mat och lämplig dryck). Otroligt gott och bra service! Tror det va en riktigt uppskattad present.


Cykelutflykt till Framnäs för sol och "bad".
Fast ja, egentligen skulle vi ju till Björnön men en punktering på cykeln satte stopp för det. Det här med att cykla under Power Meet och lyckas undvika att inte cykla i krossat glas är ju nästan omöjligt.

På lördagen fick jag & Maddis hänga med å åka i cruisingen med Fredrik i hans gamla Saab. Gamla tanter och farbröder gjorde tummen upp, haha.

Är sån härlig stämning i stan på Power Meet. Allt är liksom lite mer tillåtet (det finns gott om poliser i stan men jag kan lova att de har fullt upp och prioriterar det mest viktiga, som att försöka hålla koll på så att i alla fall förarna är nyktra). Folk i alla åldrar är ute och festar längs gatorna, hela stan är som en festplats. Helfestligt! Sen att man kan få se helt galna ekipage blandat med riktigt fina bilar gör ju det inte sämre.
 
 
Vi hann ju åka en bit på Cityringen i alla fall innan vi fick punktering. Vi parkerade mitt på ett övergångsställe, mitt i Cityringen. En vanlig dag hade polisen varit där på några minuter, nu gick polisen bara förbi utan att ens titta.





 


Men vi fick ju första parkett över cruisingen! Mer mitt i än så här kan man nog inte komma. De som kom på höger sida om oss tittade konstigt på oss, medan i princip alla  som kom på vänster sida och såg punkteringen såg medlidande ut och tyckte synd om oss, haha. 30 minuter senare kom Fredriks pappa med ett reservdäck och vi va på rull igen. Är otroligt tacksam över att vi fick punkteringen på Cityringen där trafiken rullade och vår hjälp kunde komma till oss.

Sen hann vi  bara en bit till, förbi Oxbacken, innan kopplingen havererade. Då stod trafiken nästan helt stilla så det slutade med att vi fick be folket på trottoaren att flytta sig så vi kunde ta oss från cruisingen via cykelbanan. Sen var vår cruising slut, haha.

Det är så galet mycket bilar med i cruisingen så hörde att tog 2 timmar att bara ta sig förbi Lögarängen, en sträcka på några hundra meter. Hela stan va insvept i ett moln av avgaser och alkohol hela helgen, hahaha.

Fruktälskaren Noel, helst ska man ju ha en frukt i varje hand. Minst.

Här finns det inte bara gott om harar och mördarsniglar utan också sånna här små söta sniglar som man ibland måste cykla slalom runt på gångvägarna. Usch.


Inga kommentarer: