torsdag, juli 11, 2013

Min träning

Det va längesen det gick så bra med träningen som det gör nu. Om det någonsin har gått så här bra. Men sen har jag nog aldrig heller varit så motiverad som jag är nu.

Att köra motionslopp sporrar mig en del, och klart det vore kul att slå förra årets tid när jag springer Midnattsloppet om en månad. Men det som sporrar mig mest, det är helt klart Portugalresan om 3 månader.

Andra kanske ser en träningsresa som en uppstart, jag ser det som en möjlighet att få träna hur mycket som helst (å självklart få uppleva Portugal). Helst skulle jag vilja vara med på allt. Men även jag inser att det inte går att köra 10 träningspass per dag i 7 dagar och samtidigt orka gå på föreläsningar, hinna åka på utflykter och njuta vid poolen. Men är jag tränad så borde jag i alla fall orka fler pass än om jag är otränad.

Är nöjd med att jag bestämde mig för att åka helt ensam till Portugal. Många undrar hur jag vågar men jag tycker bara det ska bli skönt att få göra precis vad jag vill, när jag vill. Sen kommer det ju finnas typ 150 andra likasinnade svenskar på plats så tror knappast jag kommer behöva känna mig ensam.

Längtar!

Jag har upptäckt att jag fått muskler. Helt plötsligt fick jag muskler på lår, rumpa och mage. När resultaten syns och jag orkar mer på träningen så blir det bara ännu roligare att träna.

Receptet bakom är att jag gått från 3 till 4 pass per vecka, sålt bilen och cyklar överallt (bara en tur fram och tillbaka till Forsby ger 18 km cykling) och att jag har mitt jobb på plan 5, 87 trappsteg upp och aldrig tar hissen. Och jag har hållt igång även fast jag varit bortrest eller haft besök.

Vardagsmotion är underskattat!

Har fått kronisk träningsvärk. Typ. Har iaf gått med träningsvärk så gott som varje dag senaste 2 månaderna. Den bara byter plats och vandrar fram och tillbaka mellan lår och rumpa, haha.

Även vågen på jobbet har nu bekräftat att träningen gett resultat. Plus 2 procentenheter muskler och minus 3 procentenheter fett på 3 månader. Men vikten är densamma. Nöjd.

Jag, som verkligen inte har gillat att springa, har börjat tycka att det är ganska ok. Har satsat på att köra intervaller istället för att köra flera kilometer i sträck. Bra mycket roligare.

Jag är imponerad över mig själv som lyckats med det här nu, när det är sommar, fint väder och väldigt få pass på friskis.

Är roligt att leka PT och försöka få igång Fredrik och Maria också.

Fick faktiskt med mig Fredrik på ett friskis-pass i söndags när de körde utomhus på Swedbank Arena. Det trodde jag aldrig. Fast mest imponerade Wilgot, snart 4-år, som stod längst ut på fotbollsplanen, långt ifrån ledaren, och helt klockrent följde med i alla rörelser.

1 kommentar:

mamma sa...

Känns skönt att VI höll igång dig ordentligt på semestern, ingen rast, ingen ro....