fredag, juli 26, 2013

Hettan

Ännu en vecka av semestern har gått. Har varit otroligt skönt att bara lulla runt hemma å ta dagen som den kommer.

Har solat och badat vid Framnäs. Första riktiga badet i år. Och första badet i Mälaren tror jag minsann.

Har kikat på Susanne & Niklas nya lägenhet på Öster Mälarstrand och blivit lite avundsjuk.

Har sett ett levande, vilt, vildsvin för första gången. Dom är fula.

Har solat vid Lögarängen. Även det va nog första gången.

Igår nådde termometern upp till 30 grader i skuggan. På tok för varmt för mig som lätt blir rastlös av att ligga och sola. Efter en stund på Lögarängen igår hamnade jag till slut i affärerna i stan och njöt av AC'n inomhus. Sen stack jag till Friskis för att träna. Inomhus. Trodde jag skulle va ensam, men icke. Uppvärmningen kändes dock överflödig eftersom svetten redan rann efter cykelturen dit. Men åh, så skönt det va att fly hettan.

Sen brakade åskan lös.

Efter en natt med samtliga fönster och balkongdörr öppna, utan att det gav minsta svalka (konstant 25 grader inne) har jag flytt stan idag.  

Leker hundvakt åt Tilla, men speciellt mycket vaktande kan jag inte påstå att det blir när hon bara sover.

Termometern har nu nått upp till 31 grader. I skuggan. Det bränner ordentligt under fötterna av att gå barfota på stenarna på uppfarten. Gräset knastrar och är mer gult än grönt. Japp, jag tycker det är för varmt.

En sisådär 23 grader brukar va lagom för mig, då är det behagligt å man kan fortfarande hålla på med saker. Nu ligger vi ju bara halvdöda och lider i skuggan.

Åskan mullrar. Blir nog en tur till Svartån när åskan lagt sig så att iaf Tilla får svalka sig.

Inga kommentarer: