måndag, september 02, 2013

Det här med blommor

En av mina orkidéer har haft ohyra ett tag. Först igår googlade jag på det och fick veta att det va nå löss som är svåra att bli av med. Och att en enda sån där liten plutt kunde lägga upp emot 3000 ägg som sen blev små larver. Ungefär där blev jag äcklad och kände mig tvungen att ta till åtgärder. Kasta eller bekämpa? Det föll på det senare...

Svårbekämpat som sagt enligt källor på nätet. Men hittade en drastisk och hård metod som föll mig i smaken. Stoppa växten i en påse, spruta på massor med Radar (står på burken att man inte ska spruta mot växter, höhö), förslut påsen ett dygn, duscha sen av växten.

Min farfar vänder sig nog i graven men jag känner att alla metoder är tillåtna när det står mellan mig och tusentals ägg och larver.

Inga kommentarer: